vrijdag 20 augustus 2010

Nail art tools: Dotting tool

Voor het eerst zag ik de dotting tool in een filmpje voorbij komen en het leek me erg handig om te gebruiken. Vooral omdat ik het erg leuk vind om iets met stipjes op mijn nagels te doen.
Toen ik beter naar de dotting tool keek, zag ik dat het wel erg op een embossingpen leek, dus ging ik naar de plaatselijke hobbywinkel en kocht daar een embossingpen a.k.a mijn dottingtool. Deze is van Pergamano en kost drie euro.



Er zijn verschillende diktes verkrijgbaar en ik heb er een van 3 mm. Het werkt echt prima om stipjes mee te zetten en ook voor het maken van bloemen. Zie dit filmpje.

Kortom het is een goede aanvulling voor het maken van nailart.

6 opmerkingen:

  1. Heel erg handig. Ik heb mij altijd al afgevraagt waar je zo'n ding kon kopen. Bedankt voor de tip. Zo kun je veel preciezer werken.

    Liefs, xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik een haarspeldje (bobby pin), tandenstoker, een dun penseel (voorkant voor lijntjes, achterkant voor puntjes) en een soort van dotting tool van essence.
    Een lege balpen of een kopspeld (het bolle kantje natuurlijk) kunnen ook helpen, maar die heb ik nog niet gebruikt.
    Zo krijg je ook veel verschillende maten en het werkt best goed vind ik ;)

    Wel een erg goed idee, als mijn geld nog niet op is aan nagellak en andere decoraties, ga ik me er toch eentje aanschaffen denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja leuk ik ga kijken of ik het ook kan krijgen ik weet nog niet waar...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Handig zeg! Ga denk ik ook zo iets kopen..?
    Trouwens, Kristien; handig van dat haarspeldje ( bobby pin) enz. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey!
    super handig, je bracht me gelijk op een idee:
    je hebt bij de Action voor minder dan een euro een stuk of 5 pennen waar ook zo'n dopje aan zit! ook erg handig! ;)

    BeantwoordenVerwijderen